Czasami nie ma rozwiązania SEO

Adwokat wyszukiwarki Google John Mueller twierdzi, że czasami SEO nie jest rozwiązaniem na poprawę pozycji witryny.

John Mueller z Google mówi sfrustrowanemu właścicielowi witryny, że czasami nie ma rozwiązania SEO, które poprawiłoby pozycję witryny w wynikach wyszukiwania .

 

Jest to powiedziane na Reddit w odpowiedzi na bieżnik zatytułowany: „Jeśli zatrudnię eksperta ds. SEO, czy będą mogli dowiedzieć się, co jest nie tak z moją witryną i pomóc mi ją ulepszyć?”

Właściciel witryny podaje dalsze szczegóły w wątku, mówiąc, że stracił cały ruch na swojej stronie ponad sześć lat temu.

 

„Po prostu bloguję, nie zajmuję się kodowaniem ani niczym, nie zajmuję się też tworzeniem linków” – pisze właściciel strony. Widząc, że nie stosują aktywnie żadnych technik optymalizacji pod kątem wyszukiwarek, zastanawiają się, czy specjalista SEO może pomóc w przywróceniu ruchu. W odpowiedzi właściciel witryny może nie chcieć słyszeć, Mueller mówi, że SEO nie pomoże we wszystkich przypadkach.

Co masz na myśli, że SEO nie pomoże?

Biorąc pod uwagę, że dana witryna straciła ruch sześć lat temu i nadal nie została odzyskana, Mueller twierdzi, że SEO może nie pomóc.

 

Nie dzieje się tak z powodu kar Google ani problemów technicznych, ponieważ można im zaradzić dzięki SEO.

 

Mueller sugeruje, że strategia tej witryny może być teraz przestarzała:

„Jedną z rzeczy, o których należy pamiętać, jest to, że po prostu nie ma rozwiązania SEO. 6 lat to dużo czasu, a internet + Google News + wszystko wokół niego bardzo się rozwinęło. Czasami nie jest to problem techniczny, czasami nie jest to coś, co można naprawić, po prostu „kupując kilka linków”, czasami po prostu strategia witryny jest teraz przestarzała”.

Strategia witryny może stać się przestarzała z wielu powodów, z których wiele jest poza kontrolą witryny.

 

Jak mówi Mueller, życie ewoluuje znacząco w ciągu sześciu lat. To wystarczająco długo, aby tematy straciły na aktualności, a informacje stały się nieaktualne.

 

Jeśli strona internetowa publikuje treści, na których ludzie już nie dbają, żadna ilość SEO jej nie pomoże.

To samo dotyczy stron internetowych sprzedających stare produkty, ponieważ Mueller podaje przykład strony internetowej sprzedającej kasety VHS.

Witryna może być zgodna ze wszystkimi najlepszymi praktykami SEO , ale nie ma znaczenia, jeśli nikt jej nie szuka.

„Możesz mieć fantastyczną stronę internetową, zrobić ją superszybką, mieć „wysoki autorytet i wiarygodność” (jakkolwiek chcesz to zdefiniować), ale jeśli sprzedajesz kasety VHS, będziesz miał zły czas. Jest to bardziej oczywiste, gdy w grę wchodzi produkt fizyczny, ale jeśli treść jest Twoim produktem, ma to zastosowanie równie dobrze”.

Podsumowanie

Rzadko zdarza się, aby pracownicy Google odwodzili ludzi od szukania pomocy w SEO, co sprawia, że ​​komentarz Muellera na temat wątku Reddit jest godny uwagi.

Czasami jest to ważny punkt do rozważenia. Jeśli witryna nadal traci ruch pomimo twoich najlepszych starań, czy jest to problem z SEO, czy też świat się rozwija?